×
جدیدترین خبرها

در واکنش به اظهارات رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار مطرح شد؛
وکیل محمدی: نقض استقلال نهاد وکالت خلاف مصالح ملی و در تضاد با قانون اساسی قرار دارد/ مصائب امروز نهاد وکالت حاصل عدم وفاق و همدلی بین مدیران نهاد وکالت است

  • کد نوشته: 2110
  • ۱۱ آذر
  • ۰
  • یک وکیل دادگستری گفت: اگر امروز استقلال وکیل با طرح مباحث عوام‌فریبانه‌ای همچون اشتغال برای فارغ‌التحصیلان حقوق در معرض آماج حملات قرار گرفته است، نشأت گرفته از مشکلات درونی نهاد وکالت و عدم وجود وفاق و همدلی بین وکلاست.امید است که مدیران نهاد وکالت با کنار گذاشتن اختلافات و تدابیر جدی معضلات امروز نهاد وکالت را مرتفع سازند.
    وکیل محمدی: نقض استقلال نهاد وکالت خلاف مصالح ملی و در تضاد با قانون اساسی قرار دارد/ مصائب امروز نهاد وکالت حاصل عدم وفاق و همدلی بین مدیران نهاد وکالت است

    به گزارش خبرنگار دادبان عدالت، حمیدرضا محمدی وکیل پایه یک دادگستری در واکنش به اظهارنظر تکراری و خلاف واقع امیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار مبنی بر غیر قانونی بودن صدور پروانه وکالت توسط نهاد وکالت اظهار داشت: در پاسخ به آقای سیاح قبل از هر چیزی باید بگویم که قوانین تضییع‌کننده عدل و حق، هیچ شرافتی ندارد و کارکرد اصلی قانون‌گذاری جلوگیری از سرکشی دولتمردان است.

    محمدی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد و آحاد ملت حق دارند که با قوانین تضییع‌کننده حقوق ملت مقابله کنند، گفت: کانون وکلای دادگستری به عنوان کهن‌ترین سازمان مردم‌نهاد ایران و یکی از قدیمی‌ترین نهاد‌های مدنی در سطح جهان وظیقه ذاتی خود می‌داند که قانون‌گذار را در راستای قانون‌گذاری بر مدار عدالت ارشاد کند و در تصویب قوانین شایسته و کارشناسی شده همواره کوشا باشد.

    این وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: نهاد وکالت در جریان قانون بررسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مکرراً اعلام کرد که تصویب این طرح و اجرای آن به عنوان یک قانون، بدون درنظر گرفتن شرایط جامعه وکلای کشور تبعات سوء جدی به همراه خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه قانون‌گذار در شرایطی به دنبال جذب گسترده و غیر کارشناسی وکیل است که بسیاری از وکلا توانایی مالی تمدید پروانه وکالت خود را ندارند، گفت: آقای سیاح باید بدانند که قانون ابزاری در دست دولتمردان برای اعمال سیاست‌های تضییع‌کننده عدالت و حق نیست، بلکه قانون محدود‌کننده دولتمردانی است که سرکشی از آن را در دستور کار خود قرار می‌دهند. ایشان هم‌اکنون که در برنامه هفتم توسعه،اهداف خود مبنی بر نقض استقلال نهاد وکالت را محقق نشده و از سوی دیگر طرح موسوم به تأمین مالی زیرساخت تولید را پشت درهای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌بیند، درصدد است با طرح این مباحث فضای جدید علیه نهاد وکالت ایجاد کند.

    محمدی تصریح کرد: آقای سیاح درصدد است تا حق اخذ وکیل مستقل که از اساسی‌ترین حقوق ملت به شمار می‌رود را تضییع کند تا به قول خود اشتغال‌زایی ایجاد کند، قطعاً نقض استقلال نهاد وکالت و نقض استقلال وکیل اقدامی در تضاد با قانون اساسی و خلاف مصالح کشور و ملت است.

    وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: استقلال نهاد وکالت مسئله‌ای ناموسی برای ملت بزرگ ایران است، بر همین اساس برای صیانت از این حق طبیعی و اساسی ملت جامعه وکلا به ویژه مدیران نهاد وکالت باید با همدلی و اتحاد برای مقابله با چنین هجمه‌هایی تدابیر لازم را بیندیشند.

    وی افزود: اگر امروز استقلال وکیل با طرح مباحث عوام‌فریبانه‌ای همچون اشتغال برای فارغ‌التحصیلان حقوق در معرض آماج حملات قرار گرفته است، نشأت گرفته از مشکلات درونی نهاد وکالت و عدم وجود وفاق و همدلی بین وکلاست ، امید است که مدیران نهاد وکالت با کنار گذاشتن اختلافات و تدابیر جدی معضلات امروز نهاد وکالت را مرتفع سازند.

    انتهای پیام/

    5/5 - (1 امتیاز)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *