×
جدیدترین خبرها

در بررسی حقوقی عملیات وعده صادق مطرح شد؛
خمسه‌ای: در شرایط انفعال سازمان ملل، ایران باید دفاع مشروع داشته باشد

  • کد نوشته: 2395
  • ۲۷ فروردین
  • ۰
  • خمسه‌ای خاطرنشان کرد: وقتی سازمان‌های بین‌المللی ناتوان از انجام وظایف خود هستند، جمهوری اسلامی ایران باید عکس‌العمل و دفاع مشروعی از خود نشان دهد، تا از حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
    خمسه‌ای: در شرایط انفعال سازمان ملل، ایران باید دفاع مشروع داشته باشد

    به گزارش دادبان عدالت به نقل از دانشجو؛ نادر خمسه‌ای حقوق‌دان و کارشناس حقوق بین‌الملل در ارائه تحلیل حقوقی از عملیات وعده صادق گفت: در حقوق بین‌الملل اصلی تحت عنوان تقابل داریم که به هر دولتی اجازه می‌دهد در مقابل حملات و تهدیدات دفاع و یا حمله متقابل داشته باشد.

    کارشناس حقوق بین‌الملل گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه شود مسئولیت شورای امنیت و مسئولیت بین‌المللی سازمان ملل در حمله به سرکنسولگری است که بعد از گذشت چندین روز هیچ واکنشی نداشتند.

    وی افزود: هیچ یک از سازمان های بین‌المللی که وظیفه حفظ صلح دارند، هیچ اقدامی نکردند، بنابراین علاوه بر مسئولیت رژیم اشغالگر قدس که ابتدائا حمله نظامی را شروع کرد، این سازمان‌ها نیز مسئولیت بین‌المللی خود را انجام ندادند و هیچ عکس‌العملی نداشتند.

    خمسه‌ای خاطرنشان کرد: وقتی سازمان‌های بین‌المللی ناتوان از انجام وظایف خود هستند، جمهوری اسلامی ایران باید عکس‌العمل و دفاع مشروعی از خود نشان دهد، تا از حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.

    این کارشناس حقوق بی‌الملل بیان داشت: مگر خونسردی تا چه حد امکان پذیر است، زمانی که ما در معرض حملات متعدد هستیم باید از حقوق بین المللی خود دفاع کنیم و مانع از حملات و تجاوزات بعدی باشیم.

    5/5 - (1 امتیاز)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *