×
جدیدترین خبرها

مقاله/ محمود رشنواز
از زائرانت هم می ترسند

  • کد نوشته: 2325
  • ۲۸ بهمن
  • ۰
  • شهید سلیمانی، نماد مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی بود و شهادت ایشان، خسارتی جبران‌ ناپذیر برای ایران و جهان اسلام بود.
    از زائرانت هم می ترسند

    گروه دادبان عدالت_محمود رشنواز دانشجوی دکتری حقوق بین‌الملل، واحد امارات، دانشگاه آزاد اسلامی، دبی، امارات و وکیل دادگستری
     
    مقدمه

    در سالیان متعدد بعد از انقلاب اسلامی و همچنین در پی اتفاقات مختلف سیاسی و اجتماعی که در ایران رخ داده است، نیز به دنبال تحولات جهانی و منطقه­‌ای، همیشه مردانی بوده‌اند که با نبوغ خود و در کنار آن با ایثار و از خودگذشتگی خویش، حماسه­‌ای آفریدند و نام های برجسته­‌ای بر صفحه ی تاریخ حک کرده­اند. شهید سلیمانی، نامی است که در اواخر قرن ۱۴ در جهان اسلام و منطقه‌­ی خاورمیانه، بر جای خواهد ماند. آنچه دنیا از این بزرگ مرد دیده است، فراموش نخواهد کرد و هیچ قاعده­‌ای در حقوق بین­‌الملل و حقوق داخلی، نمی­تواند خون پاک این شهادت را توجیه نماید. دنیا نظاره­گر قدرت­گیری و جولان‌دهی گروه‌­های مذهبی افراطی و ساخته­‌ی اندیشه و عمل غرب بود و تمام مدعیان جهانی در بهت از هیبت داعش، تنها به صدور اعلامیه‌ها و اعمال نزاکتی در صحنه­ی بین­‌المللی می­‌پرداختند ولی این نبوغ اسلامی – ایرانی سردار رشید ایران و بزرگ مرد شیعی بود که توانست پایان آن کابوس تلخ تکفیری را بی پروا در مقابل چشم جهانیان اعلام کند و قدرت­های سرکش جهانی را هماورد خود سازد.

    شهید سلیمانی، نماد مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی بود و شهادت ایشان، خسارتی جبران‌ ناپذیر برای ایران و جهان اسلام بود. دنیا در حیرت از این بزرگی است  حتی دشمنانش نمی‌­توانند تاثیرات او در صلح جهانی را انکار نمایند و هرآنچه گفته شده درایت و کاردانی اوست و هر آنچه در مذمت او بیان شده، اعتراف به ناتوانی در مقابل این اثرات است.

    مقابله با داعش جز با جنگ اگر مقدور بود و جز با حضور نظامی اگر میسر بود پس چرا هیچ نهاد و سازمان بین­‌المللی در این مسیر گام در پیش ننهاد، موضوعی که به نظر می­رسد باید در این خصوص بررسی گردد این مسئله است که شخصیت این بزرگ مرد، ایدئولوژی و مکتب او و تاثیرات این عملکرد او چگونه می­تواند او را جدای از اتهامات منتسب به او سازد؟ مقررات بین­‌المللی و قواعد حقوق بین­‌الملل در خصوص اقدامات او چه دیدگاهی دارد و شهادت او منطبق با کدام اصول و قواعد بین­‌المللی قابل توجیه است و اگر نیست چه اقداماتی در عرصه­ی بین­‌المللی و داخلی در دادخواهی از ترور او می­توان انجام داد؟

    مسئله­‌ی دیگر حوادثی است که در سالگرد شهادت ایشان در کرمان رخ داده است. چگونه است که این تجمعات مذهبی و صلح­ آمیز را به خاک و خون می­کشند و با هتاکی به زائرانش، آب در آسیاب دشمن جنایتکار می­ریزند و خود را ایرانی و دوستدار مردم و دین می­دانند؟ در این گردهمایی بزرگ مقاومت که در پاسداشت مقام سردار سلیمانی می­تواند ذره­ای از بزرگی­های او را یادآور شود. قطعا نمی­توانند تحمل کنند و در نهایت جز ریختن خون زنان و کودکان بی­گناه دستاویزی برای ممانعت از حرکت بزرگ قطار شیعی که با سرعت به سمت جهانی شدن در حرکت است نخواهند داشت.

    ادامه مقاله را اینجا مطالعه کنید

    5/5 - (1 امتیاز)

    نویسنده: محمود رشنواز
    منبع: اختصاصی دادبان عدالت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *