×
جدیدترین خبرها

در سالروز استقلال کانون وکلا مطرح شد؛
حبیب زاده مومن: مجلس طرح الزام به حضور وکیل در محاکم را مصوب کند/ برای خیلی از وکلا داشتن دفتر آرزو شده است

  • کد نوشته: 2342
  • ۷ اسفند
  • ۰
  • حبیب زاده مومن خاطرنشان کرد: از ریاست محترم قوه قضاییه و مجلس محترم شورا اسلامی و دولت محترم تقاضا دارم، طرح ها و قوانینی تصویب نمایند که وکیل دادگستری در تمام پرونده های قضایی حاضر شود (الزام حضور وکیل به عنوان قانون تصویب شود).
    حبیب زاده مومن: مجلس طرح الزام به حضور وکیل در محاکم را مصوب کند/ برای خیلی از وکلا داشتن دفتر آرزو شده است

    به گزارش خبرنگار دادبان عدالت، دکتر بهنام حبیب زاده مومن رئیس کانون وکلا دادگستری مرکز در مراسم سالروز استقلال کانون وکلای اظهار کرد: استقلال نهاد وکالت دست اورد سالها مبارزه ملت بزرگ ایران برای مردم سالاری است ‌و مراقبت از آن بر عهده وکلا است و همه ساله ۷ اسفند را بزرگ می داریم تا یادآور تلاش ها باشد.

    حبیب زاده مومن خاطرنشان کرد: از ریاست محترم قوه قضاییه و مجلس محترم شورا اسلامی و دولت محترم تقاضا دارم، طرح ها و قوانینی تصویب نمایند که وکیل دادگستری در تمام پرونده های قضایی حاضر شود (الزام حضور وکیل به عنوان قانون تصویب شود).

    وی افزود: از همکاران محترم تشکر می کنم که از استقلال کانون وکلا نه برای خودشان بلکه برای حقوق مردم نه برای اینکه قضاوت نشوند بله برای اینکه ازادانه و مستقل و بدون محدودیت از حقوق هر شهروند در هر جا دفاع کنند.

    رئیس کانون وکلای مرکز بیان کرد: انون تسهیل دارای معایبی هست .ما به عنوان وکلای دادگستری معتقدیم که باید به قانون بد احترام بگذاریم و دو سال هست که این قانون را کانون های وکلای دادگستری اجرا می کنند .از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مجموعا ۷۰۰۰ کارآموز وکالت را پذیرش کردیم .باید به این توجه کنیم که وکیل دارای شایستگی باید باشد .در دانشگاه حداقل نمره قبولی ده است اما با این قانون معدل های سه و چهار وارد این عرصه شدند . قرار هست عرض و جان و مال مردم را در اختیار این افراد قرار دهیم .ما با این مخالف هستیم.

    حبیب زاده مومن ادامه داد: ما از اوضاع بد اقتصادی ناراحتیم .بیش از بیست و پنج درصد وکلای ما بی کار هستند .بیش از چهل درصد وکلای ما کم کار هستند .تعداد زیادی پروانه های خود را تمدید نمی کنند .برای خیلی از وکلا داشتن دفتر وکالت آرزو شده است.

    حبیب زاده مومن گفت: کمترین انتظار جامعه بزرگ وکالت از روسای قوه قضاییه و مجریه این هست که این روز در تقویم تصویب بشود.

    انتهای پیام/

    امتیاز به نوشته

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *