×
جدیدترین خبرها

در گفت‌و‌گو با دادبان عدالت مطرح شد؛
معاون حقوقی رئیس جمهور: دولت لایحه جامع وکالت را تا رسیدن به نتیجه مطلوب در مجلس پیگیری می‌کند/ ترغیب مردم به استفاده از وکیل

  • کد نوشته: 2216
  • ۴ دی
  • ۰
  • دهقان گفت: قانون اساسی ما داشتن وکیل را اختیاری دانسته است و الزامی برای مردم درنظر نگرفته است، یعنی اگر افرادی که می خواهند به دادگاه بروند هم خودشان می‌توانند دفاع کنند و هم می‌توانند از وکیل برای دفاع در پرونده‌شان استفاده کنند.
    معاون حقوقی رئیس جمهور: دولت لایحه جامع وکالت را تا رسیدن به نتیجه مطلوب در مجلس پیگیری می‌کند/ ترغیب مردم به استفاده از وکیل

    محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار دادبان عدالت، با اشاره به مباحث مطروحه در خصوص لایحه جامع وکالت در روزهای اخیر اظهار کرد: طرح جامع وکالت در مجلس دهم هم در دستور کار بود که دوستانمان در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ابتکار تدوین آن را بر عهده داشتند.

    معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: در مجلس دهم به سبب بروز اختلافات زیادی که در خصوص طرح مذکور ایجاد شد به نتیجه نرسید. اما هم اکنون اگر قوه قضاییه متن جدیدی را به عنوان لایحه قضایی آماده کرده باشد، ما قطعاً در دولت پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا در مجلس شورای اسلامی به نتیجه مطلوب برسد.

    وی در پاسخ به این پرسش که الزام به حضور وکیل و بیمه وکالت می‌تواند برای مردم مفید باشد، گفت: قانون اساسی ما داشتن وکیل را اختیاری دانسته است و الزامی برای مردم درنظر نگرفته است، یعنی اگر افرادی که می خواهند به دادگاه بروند هم خودشان می‌توانند دفاع کنند و هم می‌توانند از وکیل برای دفاع در پرونده‌شان استفاده کنند.

    دهقان خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم مردم را ترغیب کنیم تا از وکیل استفاده کنند، نباید قوانین را به گونه‌ای تدوین و تصویب کنیم که مغایر با قانون اساسی باشد. بیمه وکالت ابتکار بسیار خوبی است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

    انتهای پیام/

    5/5 - (1 امتیاز)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *