×
جدیدترین خبرها

در پاسخ به اظهارات رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار مطرح شد؛
عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز: عجله در اتصال کانون‌ وکلا به درگاه ملی محوزها «کار شیطان» است

  • کد نوشته: 2120
  • ۱۳ آذر
  • ۰
  • فرحناکیان گفت: عجله در خصوص صدور پروانه‌های وکالت از درگاه ملی مجوزها کار شیطان است به‌خصوص که پای استقلال کانون‌های وکلا درمیان است.
    عضو هیات مدیره کانون وکلای مرکز: عجله در اتصال کانون‌ وکلا به درگاه ملی محوزها «کار شیطان» است

    به گزارش دادبان عدالت، فرشید فرحناکیان عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به اظهارات امیر سیاح رئیس مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار مبنی بر غیر قانونی بودن صدور پروانه وکالت توسط کانون‌های وکلای اظهار داشت: کانون‌های وکلا تا کنون مکلف به صدور و سایر امور مربوط به پروانه‌های وکالت از طریق درگاه ملی مجوز‌ها نبوده‌اند؛ که اگر مکلف بودند نیازی به تصویب تبصره (۵) بند (پ) ماده ۱۳ طرح «تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» نمی‌بود.

    فرحناکیان خاطرنشان کرد: این تبصره با ایراد نقض قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام توسط شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت اصلاح مقتضی به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شده است. پس از برطرف کردن این ایرادات، تصویب و تایید مجدد این اصلاحات و تبدیل این تبصره از طرح به قانون، دستورالعمل اجرایی صدور و سایر امور مربوط به پروانه‌های وکالت از درگاه ملی مجوز‌ها می‌باید به تصویب هیئت مقررات‌زدایی موضوع تبصرۀ (۴) ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برسد.

    این عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: چنان‌چه اجرای این دستورالعمل‌ها با اعتراض کانون‌های وکلا و به دستور دیوان عدالت اداری متوقف نگردیده باشد آن موقع نوبت اجرای آنها می‌رسد.

    وی افزود: بزرگوارانی در وزارت اقتصاد؛ که عجله زیادی برای صدور و سایر امور مربوط به پروانه‌های وکالت از طریق درگاه ملی مجوز‌ها دارند، مطلع هستند که تا زمان اجرایی شدن این خواسته هنوز زمان زیادی باقیمانده و کلا” عجله کار شیطان است به‌خصوص که اگر پای استقلال کانون‌های وکلا در میان باشد.

    انتهای پیام/

    5/5 - (1 امتیاز)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *