×
جدیدترین خبرها

قاضی دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین:
با عدم حضور متهمان رسیدگی غیابی انجام می‌شود/ انتخاب وکلای تسخیری خبره برای اعضای منافقین

  • کد نوشته: 2190
  • ۲۸ آذر
  • ۰
  • حجت‌الاسلام دهقان با بیان اینکه دادگاه برای رعایت حق دفاع از متهمین، وکلا را از میان کانون‌ها که خبره هستند انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: عدم حضور متهمان به معنای عدم رسیدگی نیست و این اقدام بدون آنها انجام می‌گیرد.
    با عدم حضور متهمان رسیدگی غیابی انجام می‌شود/ انتخاب وکلای تسخیری خبره برای اعضای منافقین

    به گزارش دادبان عدالت به نقل از مهر، برگزاری دومین جلسه بزرگ‌ترین دادگاه منافقین با حضور خانواده قربانیان ترور به صورت علنی آغاز شد.

    این دادگاه در دادگستری استان تهران در مجتمع قضائی امام خمینی و شعبه ۱۱ دادگاه کیفری برگزار و قاضی دادگاه حجت‌الاسلام والمسلمین دهقان و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری است.

    در این جلسه به اتهامات ۱۰۴ متهم حقیقی و یک متهم حقوقی از منافقین رسیدگی می‌شود.

    قاضی دهقان در دومین جلسه دادگاه با قرائت آیه ۵۸ سوره نساء اظهارداشت: خداوند قاطعانه به همه فرمان می‌دهد امانات را به صاحبانش بازگردانید و به عدالت قضاوت کنید. قضاوت به عدالت و بازگرداندن امانات به صاحبانش نیکوترین چیزی است که خداوند بر آنها توصیه می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه حضرت محمد فرموده است، عدالت نگه‌داره ملت‌ها است، گفت: از حضور همه کسانی که در این جلسه حضور یافته اند تشکر می‌کنم.

    برگزاری دادگاه طی تشریفات قانونی

    قاضی دادگاه گفت: این دادگاه با رعایت کامل تشریفات قانونی بعد از وصول کیفرخواست و مطالعه دقیق آن از سوی اعضای دادگاه، به اسناد مواد ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۲ و ۱۳ قانون مجازات اسلامی برگزار شده است.

    وی افزود: قانون به صراحت اعلام کرده قوانین جزایی ایران درباره همه اشخاصی که در قلمروی حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی جمهوری اسلامی ایران مرتکب جرم شوند، اعمال می‌شود و حتی اگر قسمتی از جرم و یا نتیجه آن در قلمروی حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران باشد، در حکم جرم واقع شده در ایران قلمداد می‌شود و هر شخصی در خارج از قلمروی حاکمیت مرتکب جرایم علیه امنیت نظام، چه امنیت داخلی و خارجی، تمامیت ارضی یا استقلال جمهوری اسلامی ایران شود طبق قوانین کشور مجازات می‌شود.

    وی تاکید کرد شعبه ۱۱ کیفری یک استان تهران اعلام می‌کند صلاحیت رسیدگی به اتهامات این گروه را احراز و علناً اعلام می‌کند و این دادگاه مجدداً با تأکید بر رعایت اصل ۳۵ از قانون اساسی از میثاق ملت و انقلاب که به صراحت اعلام کرده است در همه دادگاه‌ها طرفین حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل ندارند، برای آن‌ها وکیل انتخاب شود.

    قاضی دادگاه افزود: بر اساس رعایت ماده ۳۸۶ و ۳۴۶ از قانون آئین دادرسی کیفری و نظر به ضرورت رعایت ماده ۳۸۴ از این قانون، به صراحت اعلام می‌کنیم که متهمین نام‌برده شده برای آنها کیفرخواست هم از طریق نشر آگهی و هم ارسال پیام‌نگار به آدرس الکترونیکی ابلاغ شد تا برای حضور در جلسه حاضر و یا وکیل معرفی کنند و مهلت مقرر قانونی تعیین شد.

    متهمان امکان انتخاب وکیل تعیینی دارند

    دهقان گفت: هیچ وکیلی از سوی متهمان معرفی نشده بود لذا وکیل تسخیری انتخاب شد و متهمین از حق دفاع خود برخوردارند و می‌توانند تعیین وکیل کنند علیرغم وجود وکیل تسخیری متهمان حتی حقشان زایل نشده و وکیل تعیینی می‌توانند به دادگاه معرفی کنند.

    حضور نداشتن متهمان به معنای عدم رسیدگی نیست

    وی با بیان اینکه دادگاه برای رعایت حق دفاع از متهمین، وکلا را از میان کانون‌ها که خبره هستند انتخاب می‌کنند، اظهار داشت: عدم حضور متهمان به معنای عدم رسیدگی نیست و این اقدام بدون آنها انجام می‌گیرد.

    در ادامه جلسه کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان قرائت شد که جزئیات این کیفر خواست به شرح ذیل است؛

    زهره اخیانی؛ متهم ردیف پنجم/ پشت‌پرده حق‌السکوتی که مسؤول اول سازمان منافقین گرفت

    متهم ردیف پنجم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین زهره اخیانی فرزند محمدحسین متولد سال ۱۳۴۳ از شاهرود است.

    اخیانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۸ با عضویت در جنبش به اصطلاح ملی منافقین و مسوولیت دانش آموزان شهرستان، شاهرود آغاز می‌شود.

    وی در سال ۱۳۶۰، مسوول تیم‌های عملیاتی دانش آموزی بوده که در همان سال نیز به همین اتهام دستگیر و پس از چند روز آزاد می‌شود.

    نامبرده از مسوولان اصلی گروهک در مقطع عراق و عضو شورای رهبری منافقین می‌باشد که علاوه بر داشتن مسوولیت در بخش‌های مختلف شاخه‌ی نظامی تشکیلات در آن مقطع به عنوان یکی از مسوولین مرتبط با نیروهای آمریکایی نیز فعالیت داشته است.

    وی در به اصطلاح انتخابات سال ۱۳۸۴ گروهک به مدت دو سال به عنوان مسوول اول تشکیلات انتخاب می‌شود.

    در ضمن از جمله فعالیت‌های وی پیگیری راه اندازی تیم‌ها و واحدهای مرزی در مأموریت‌ها و سلسله عملیات‌های تروریستی سال ۱۳۷۹ بوده و در حال حاضر نیز مسوول ستاد شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین است.

    برخی از جداشدگان از منافقین اعطای پست نفر اولی تشکیلات به زهره اخیانی را به نوعی اعطای حق السکوت به وی در قبال مرگ مشکوک یا همان قتل همسرش یعنی علی نقی حدادی از مسوولان گروهک در فاز نظامی در مقطع عراق ارزیابی می‌کنند.

    در اوایل دهه‌ی ۷۰ هجری شمسی، علی نقی حدادی به دلیل تخطی از فرمان رجوی در انقلاب ایدئولوژیک، در حالی که مسوول یکی از دسته‌های شاخه‌ی نظامی منافقین بوده، بازداشت می‌شود و پس از چند روز شکنجه ادعا می‌گردد که در زندان خودکشی کرده است.

    ضمناً زهره اخیانی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۹-۱۳۱/۱-A است.

    با شکنجه‌گر منافقین آشنا شوید/ رابط منافقین با آمریکایی‌ها چه کسی است؟

    فهمیه اروانی فرزند نقی متهم ردیف ششم دادگاه منافقین است.

    فهیمه از اوایل انقلاب در جلسات نفاق شرکت کرده و در سال ۱۳۵۸ جذب تشکیلات می‌شود.

    وی ابتدا مسوولیت دختران را در نهاد دانش‌آموزی عهده‌دار شده و پس از مارکسیست‌شدن گروهک در نشستی به این موضوع اعتراض و برای مقطعی کناره‌گیری می‌کند.

    اما نهایتاً در سال ۱۳۵۹ توسط فردی به نام ثریا ابوالفتی دوباره جذب تشکیلات می‌شود.

    مشارالی‌ها در سال ۱۳۶۱ با علیرضا پورنظری ازدواج تشکیلاتی کرده و در همان سال به‌محض خروج غیر قانونی از کشور در عراق به منافقین می‌پیوندد.

    فهیمه اروانی در سال ۱۳۷۸ مسوولیت آموزش شاخه نظامی به‌اصطلاح آزادی بخش گروهک تروریستی منافقین را بر عهده داشته و در عملیات تروریستی موسوم به راه‌گشایی در کنار مهوش سپهری، مسوولیت طراحی ورود افراد به داخل کشور و چک برنامه‌های آن‌ها برای عملیات‌های خمپاره زنی به مناطق مسکونی و ادارات را عهده دار بوده است.

    همچنین وی در مقطعی علاوه بر مسوولیت مصاحبه با افراد جدید الورود به تشکیلات و پذیرش آن‌ها شکنجه‌گر و بازجوی افراد مساله دار نیز بوده است.

    نام‌برده در عملیات‌های نظامی تروریستی فروغ جاویدان و چلچراغ حضور فعال داشته و مدتی نیز به‌عنوان رابط گروهک با آمریکایی‌ها و در سال‌های پایانی حضور در عراق نیز مسوول تبلیغات در مقر اشرف و لیبرتی بوده است.

    همچنین مشارالی‌ها در مقطعی به‌عنوان جانشین مریم رجوی و در حال حاضر نیز به‌عنوان معاون رییس شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین و عضو شورای موسوم به ملی مقاومت فعالیت می‌کند.

    با زیاد شدن تعداد عملیات‌های تروریستی تشکیلات ستاد داخله در اکثر مقرها نظیر مقر بصره (حبیب) کوت (فائزه)، العماره همایون و موزرمی جلولا انزلی) علوی (مقدادیه) و مقر اشرف تشکیل می‌شود.

    همچنین سازمان‌دهی مقرها و هر یک از عملیات‌های تروریستی توسط مسعود و مریم رجوی صورت گرفته و ریاست ستاد داخله و شاخه نظامی به‌اصطلاح آزادی بخش گروهک تروریستی منافقین به مهوش سپهری محول شده و معاونت‌های مختلف آن نیز تحت نظر فهیمه اروانی اداره می‌شوند.

    ضمناً نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۲۷/۶-A است.

    پیش مرگ منافقین در کردستان عراق

    مهدی براهی فرزند محمد حسن متهم ردیف هفتم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

    این شخص در سال ۱۳۴۷ با تشکیلات نفاق آشنا و جذب آن شده و در اواخر سال ۱۳۵۷، به اتفاق دیگر هم کیشان خود دفتر منافقین در قم را تأسیس می‌نماید و سپس در سال ۱۳۶۰، به عضویت مرکزیت تشکیلات در می‌آید.

    مهدی براهی یکی از طراحان اصلی اقدامات تروریستی و مسلحانه‌ی ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بوده است و در همان سال نیز با یکی از اعضای گروهک به نام مرضیه غفاری ازدواج تشکیلاتی کرده و پس از عملیات‌های نظامی تروریستی به اتفاق وی به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و به مقر منافقین در فرانسه ملحق می‌شود.

    براهی مسوول اول مالی و امکانات گروهک در سال ۱۳۶۰ بوده و مسوول به اصطلاح بخش اجتماعی تشکیلات در فرانسه نیز است.

    مسوول اطلاعات نیروهای پیشمرگ منافقین در سال ۱۳۶۲ در کردستان عراق؛ مسوول هدایت بمب گذاری‌های سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴؛ مسوول محور در حمله‌ی به اسلام آباد غرب در عملیات نظامی تروریستی فروغ جاویدان و مسوول چک و بررسی عملیات‌های تروریستی خمپاره زنی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ این شخص بوده است.

    وی هم اکنون در حوزه روابط و ملاقات‌ها با مسوولان آلبانیایی فعالیت دارد. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۸۲/۶-A است.

    محاکمه قاتل شهید صیاد شیرازی در تهران/ مژگان پارسایی چگونه جانشین مریم رجوی شد؟

    مژگان پارسایی متهم ردیف هشتم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

    پارسایی پس از اینکه برای ادامه تحصیل به کشور آمریکا می‌رود، تحت تأثیر برادرش که هوادار منافقین بوده جذب گروهک شده و درس را رها می‌کند.

    نام‌برده با یکی از اعضای این تشکیلات به نام جلال شریفی ازدواج کرده و در زمان حمله‌ی رژیم بعث به ایران به اتفاق همسرش عازم عراق می‌شود.

    پارسایی در گروهک تروریستی منافقین مسوولیت‌های متعددی از جمله مسوول اول مقر اشرف محافظ مریم رجوی جانشین مریم و «…» داشته است.

    همچنین مشارالی‌ها در عملیات‌های نظامی تروریستی فروغ جاویدان و نسل‌کشی اکراد عراق موسوم به مروارید نیز شرکت می‌کند.

    وی در سال ۱۳۷۲ به همراه مریم رجوی از کشور عراق خارج شده و در کشورهای اروپایی، اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی برای اهداف تروریستی تشکیلات می‌کند.

    نام‌برده در ادامه مجدداً در سال ۱۳۷۵ به عراق بازگشته و مسوول یکی از مقرهای شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین می‌شود.

    این مقر چندین عملیات مرزی در منطقه‌ی قصر شیرین نفت شهر و حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی را سازمان‌دهی کرده است.

    همچنین طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ که تیم‌های عملیاتی تشکیلات پس از آموزش‌های لازم به منظور ارتکاب اقدامات تروریستی به داخل کشور اعزام می‌شدند، پارسایی در نشست‌های جمعی اعضای تیم را توجیه تشویق و ترغیب به انجام این اقدامات می‌کند.

    به‌همین دلیل نیز اقدامات و فعالیت‌های مشارالی‌ها موجب می‌شود مسعود رجوی در نشست جمعی اعلام کند بیشترین راندمان عملیاتی توسط قرارگاه تحت فرماندهی مژگان صورت گرفته و مژگان سازمان را نجات داده است.

    وی مدتی نیز مسوولیت تشکیلات گروهک در فرانسه را برعهده گرفته و پس از آن به مقر اشرف ۳ در آلبانی منتقل و در قسمت مالی تأمین مالی تروریسم تشکیلات مشغول به کار می‌شود.

    مژگان پارسایی یکی از عوامل اصلی تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

    نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۲۶/۶-A است.

    زهرا مریخی متهم ردیف نهم

    زهرا مریخی فرزند محمدعلی متولد قائمشهر از طرف پدری اصالتاً اهل شوروی بوده و در سال ۱۳۵۲ با منافقین آشنا و جذب تشکیلات می‌شود.

    وی فعالیت‌های خود را تحت عنوان جوانان به اصطلاح مسلمان، در شهرستان قائمشهر شروع می‌کند.

    مریخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت خود در تشکیلات قائمشهر ادامه داده و پس از آغاز فاز نظامی تروریستی گروهک بعد از چند سال اختفا در نهایتاً در سال ۱۳۶۳ از کشور خارج و به کردستان عراق متواری می‌شود.

    خانه‌های تیمی قائمشهر و تهران او در سال ۱۳۶۶ با یکی از اعضای منافقین به نام ماشاء الله توکلی ازدواج تشکیلاتی کرده و در پی جریانات طلاق تشکیلاتی نیز از وی جدا می‌شود.

    یکی از برادران نامبرده به نام علی که با تشویق مشارالیها از کشور متواری و در عراق به منافقین ملحق شده بود در عملیات نظامی تروریستی آفتاب کشته می‌شود.

    نامبرده پس از آنکه در سال ۱۳۶۴ در پاریس مستقر می‌گردد تا سال ۱۳۸۱ به صورت مستمر، بین عراق و کشورهای اروپایی تردد داشته و منصب‌هایی همچون مسوول تشکیلات نفاق در آلمان انگلیس و حوزه اسکاندیناوی را بر عهده می‌گیرد.

    دیگر فعالیت‌ها و مسوولیت‌های او شامل مسوولیت ستاد تبلیغات سیما، رادیو و نشریه نفاق، عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و عضو شورای رهبری و مسوول هماهنگ کننده دفاتر به اصطلاح ریاست جمهوری منافقین است.

    ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۳۸/۶-A است.

    شهیدی که جلوی زن‌کشی منافقین را گرفت

    در ادامه نماینده دادستان در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین در روایتی از دلایل به شهادت‌رسیدن شهید صیاد شیرازی در دادگاه گفت که شهید صیاد شیرازی با اجرای عملیات درخشان مرصاد جلوی مردم‌کشی؛ کودک‌کشی و زن‌کشی منافقین را گرفت.

    عملیات مرصاد از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در دفاع مقدس است که شهید صیاد شیرازی با کمک هوانیروز ارتش نقش بی‌بدیلی را در این عملیات و شکست گروهک منافقین ایفا کرد.

    سردبیر تلویزیون تروریستی سیمای مجاهد چه کسی است؟ خبرنگارانی که تروریست شدند!

    متهم ردیف دهم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین محمدعلی توحیدی خانیکی است.

    وی در سال ۱۳۴۷ توسط پسر عمویش هادی خانیکی جذب و هوادار منافقین شده و همسرش به‌نام قدسی خرازیان نیز از اعضای گروهک و متواری به فرانسه بوده که در سال ۱۳۶۶ طلاق تشکیلاتی می‌گیرند.

    محمدعلی توحیدی از کادرهای مهم گروهک تروریستی منافقین در کشور فرانسه و مسوول سیمای به‌اصطلاح آزادی است.

    دیگر فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل، مسوول بخش به‌اصطلاح نظامی گروهک و عضو دفتر مسعود رجوی در سال ۱۳۵۷، عضو بخش روابط خارجی تشکیلات در سال ۱۳۵۹، مسوول نشریه به‌اصطلاح مجاهد در سال ۱۳۶۵، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان، عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، مسوول برخورد با عناصر مساله‌دار گروهک در سال ۱۳۷۳ است.

    نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به‌شماره ۲۰۰۲-۵۸۱/۶-A است.

    ستون پنجم منافقین جنگ تحمیلی محاکمه شد

    عباس‌علی داوری فیضی پورآذر متهم ردیف سیزدهمین دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

    داوری از سال ۱۳۴۷ جذب گروهک شده در مقطع قبل از انقلاب، دارای سابقه‌ی جعل اسناد بوده است و دارای یک شناسنامه‌ی دیگر با شماره ۳۲ و تاریخ تولد ۱۳۲۲/۰۱/۰۸ است.

    وی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مدتی به سازمان‌دهی تشکیلات در تبریز و مشهد پرداخته و سپس در دفتر مرکزی منافقین در تهران مشغول فعالیت می‌شود.

    همچنین مشارالیه پس از رجوی همراه همسرش از کشور خارج و مسوول دفتر به اصطلاح سیاسی گروهک منافقین در خارج از کشور می‌شود.

    دیگر فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل مسوول روابط خارجی تشکیلات، مسوول ارتباط با نهضت‌های به اصطلاح آزادی بخش جهان، مسوول روابط گروهک منافقین با مسوولان عراقی، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسوول تیم نظامی محور همدان، شرکت در نشست‌های منافقین با ژنرال‌های آمریکایی، نفر اول نشست‌های گروهک و ارایه دهنده اطلاعات محصله از جاسوسی به استخبارات عراق در جنگ تحمیلی است.

    نام‌برده هم‌اکنون مسوول توجیه ستاد داخله در حوزه ترک زبان‌ها و مسوول نشست‌های ایدئولوژیک سران در ستاد داخله است.

    به‌دلیل جنایت‌های ارتکابی از سوی نام‌برده در قالب همکاری با رژیم بعث و همچنین به اتهام آدم ربایی در تاریخ ۲۰۰۸/۰۱/۲۲ میلادی، حکم جلب وی، مژگان پارسایی و صدیقه حسینی، توسط قاضی دادگاه جنایی بغداد صادر شده است.

    مشارالیه تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به‌شماره ۲۰۰۲-۴۹۴/۶-A است.

    عضو کمیته اطلاعات و امنیت مقر آلبانی کیست؟

    مهدی خدایی صفت متهم ردیف ۱۴ با این توضیح که وی از اعضای قدیمی گروهک منافقین است که پس از استمرار فعالیت‌های خود به‌نفع تشکیلات در سال ۱۳۶۰ به کردستان متواری و در قسمت رادیوی نفاق شروع به کار می‌کند.

    سپس به فرانسه رفته و از مسوولان به‌اصطلاح روابط خارجی گروهک می‌شود.

    برادر کوچک‌تر مشارالیه به نام علی خدایی صفت از کادرهای قدیمی و فعال منافقین بوده و یکی از خواهرانش به نام صدیقه نیز از اعضای شورای رهبری تشکیلات است.

    دیگر فعالیت‌ها و مسوولیت‌های او شامل مسوول امنیتی بخش روابط گروهک در سال ۱۳۶۰، شرکت در عملیات‌های تروریستی نظامی مروارید و فروغ جاویدان، مسوول نشست‌های به‌اصطلاح سیاسی در پذیرش مقر اشرف، عضو شورای مرکزی منافقین، مسوول طرح و برنامه‌های شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین، مسوول قسمت نشریات و موضوعات به‌اصطلاح سیاسی در مقر اشرف در یک مقطع است

    نام‌برده در حال حاضر نیز یکی از اعضای کمیته اطلاعات و عملیات تشکیلات در آلبانی است.

    فرمانده نظامی عملیات نسل‌کشی در عملیات اکراد عراق محاکمه شد

    سید مجید سید المحدثین متهم ردیف پانزدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

    این شخص در سال ۱۳۵۲ در ارتباط با فعالیت‌های گروهک قرار گرفته و در هسته‌های مخفی و چریکی تشکیلات به فعالیت می‌پردازد.

    همچنین وی در حال حاضر رییس کمیسیون به‌اصطلاح سیاست خارجی منافقین و از افراد رده بالای گروهک است.

    از جمله فعالیت‌ها و مسوولیت‌های او شامل مسوول دفتر مسعود رجوی در پاریس در سال ۱۳۶۲، از مسوولان اجرای طرح اقدامات مسلحانه در سال ۱۳۶۰، عضو هیات اجرایی تشکیلات در سال ۱۳۶۵، عضو شورای رهبری شاخه نظامی گروهک منافقین در عملیات‌های متعدد تروریستی نفاق از جمله چلچراغ فروغ جاویدان و مروارید، مسوول مکاتبه با مقامات آمریکایی برای درخواست بازگرداندن سلاح و پادگان نظامی به گروهک، عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۱، جز عناصر ایدئولوژیک ستاد به‌اصطلاح سیاسی و مسوول برگزاری نشست‌های مختلف تشکیلات است.

    نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به‌شماره ۲۰۰۲-۴۷۹/۶-A است.

    کانون شورشی منافقین را چه کسی هدایت می‌کند؟

    صدیقه حسینی متهم ردیف شانزدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

    با این توضیح که نام‌برده از لحاظ تشکیلاتی جز رده‌های اول شورای رهبری و از نظر نظامی مسوول اول گروهک است و طی سال‌های گذشته جز نیروهای خارج کشوری منافقین به شمار آمده و در سال ۱۳۷۴، همراه با مریم رجوی به مقر تشکیلات در عراق ملحق می‌شود.

    از جمله فعالیت‌ها و مسوولیت‌های او شامل رییس شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین، سخنران نشست‌های ایدئولوژیک و محفلی برای اعضای تشکیلات معاون پشتیبانی اطلاعاتی شاخه نظامی منافقین در عملیات تروریستی نظامی مروارید، از مسوولان ستاد داخله مردان در مقر اشرف، مسوول اول گروهک در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ است.

    وی در حال حاضر مسوول بخش سایبری هدایت کانون‌های شورشی تشکیلات و مسوول بخش مردان در آلبانی است.

    به‌دلیل جنایت‌های ارتکابی از سوی نام‌برده در قالب همکاری با رژیم بعث و همچنین به اتهام آدم‌ربایی در تاریخ ۲۰۰۸/۰۱/۲۲ میلادی حکم جلب وی، عباس داوری و مژگان پارسایی، توسط قاضی دادگاه جنایی بغداد صادر شده است.

    نشست‌های منافقین در آلبانی توسط چه کسی برگزار می‌شود؟

    مهوش سپهری متهم ردیف هفدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

    مهوش سپهری در سال ۱۳۵۴ به عضویت منافقین در آمده به عنوان یکی از مهمترین مسوولان تشکیلاتی گروهک محسوب می‌شود.

    یکی از خواهران وی نیز به اتهام عضویت در گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۶۰ دستگیر و محکوم شده اما در ادامه در سایه رأفت و عطوفت نظام جمهوری اسلامی از زندان آزاد می‌شود.

    یکی از برادران مهوش سپهری به‌نام سهراب نیز یک هفته قبل از عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان با تحریک نام‌برده از کشور متواری شده و ضمن حضور در عملیات مذکور، کشته می‌شود.

    از جمله فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل عضو بخش روابط خارجی گروهک در سال ۱۳۶۳، راه‌اندازی و مسوولیت شاخه نظامی تشکیلات در سنندج و عضویت در پیش‌مرگ‌های کردستان در سال ۱۳۶۴، مسوول نهاد و عضو هیات اجرایی انجمن به اصطلاح دانشجویان مسلمان در آلمان در سال ۱۳۶۶، شرکت در عملیات‌های تروریستی نظامی فروغ جاویدان و چلچراغ با سمت مسوول، مسوول محور و معاونت آموزش شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۰، عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۱، مسوول برگزاری نشست برای عناصر مستقر در اروپا در سال ۱۳۷۴، جانشین مسوول شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین به مدت ۲ سال از شهریور ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰، مسوول توجیه تیم‌های تروریستی منافقین از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۸ است.

    در حال حاضر قسمتی از مهمترین نشست‌های تشکیلاتی در آلبانی توسط مهوش سپهری برگزار می‌شود.

    نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۴۵/۶-A است.

    مسوول پول‌شویی منافقین در اشرف ۳ محاکمه شد

    قدسی خرازیان متهم ردیف هجدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

    خرازیان در سال ۱۳۵۲ به گروهک منافقین ملحق شده و در ادامه با یکی از اعضای نفاق به نام محمدعلی توحیدی خانیکی ازدواج تشکیلاتی می‌کند.

    از آنجایی که قدسی خرازیان در سال ۱۳۸۲ در قسمت تأمین مالی تروریسم گروهک تحت نظر محمد طریقت منفرد فعالیت داشتهُ در جریان کلیه فعالیت‌های مالی و پولشویی تشکیلات بوده و در همین راستا نیز نام‌برده از جمله نفراتی است که در ۱۷ ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط پلیس فرانسه دستگیر می‌شود.

    از جمله فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل فعالیت تشکیلاتی پس از اقدامات مسلحانه ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در خانه‌های تیمی منافقین، از معاونین اجرایی مرکزیت نفاق در سال ۱۳۶۴، شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، معاون واحد مخابرات شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین در مقر اشرف در سال ۱۳۷۰، عضو کادر رهبری شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۲ است.

    وی در حال حاضر از اعضای اصلی کادر مرکزی گروهک منافقین است.

    نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۹۵/۶-A است.

    مهناز سلیمیان متهم ردیف نوزدهم

    مهناز سلیمیان اوایل انقلاب جذب گروهک تروریستی منافقین شده و در تشکیلات محلات نفاق سازماندهی و به فعالیت می‌پردازد.

    پس از اقدامات مسلحانه‌ی ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ گروهک (شروع فاز نظامی)، وی مخفی و سپس به خارج از کشور متواری شده و در تشکیلات منافقین، به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به تدریج اقدامات نامبرده موجب ارتقای او به عنوان دبیر شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت می‌شود.

    وی در حال حاضر عضو شورای مرکزی گروهک منافقین است. مسوولیت‌های وی شامل حضور فعال در اقدامات مسلحانه و درگیری‌های خیابانی نشست‌های جمعی و فروش نشریه، کتاب و پخش اوراق تبلیغاتی منافقین در سال ۱۳۶۰، شرکت در اقدامات مسلحانه‌ی گروهک همزمان با شروع فاز نظامی در خرداد سال ۱۳۶۰، عضویت در بخش محلات شرق تهران به عنوان زیر مجموعه‌ی نهاد به اصطلاح اجتماعی تشکیلات و عامل اصلی عملیات‌های تروریستی سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۱، شرکت در عملیات‌های تروریستی نظامی منافقین در سال ۱۳۶۷ از جمله فروغ جاویدان و مسوول شنود بیسیم در عملیات تروریستی – نظامی مروارید موسوم به عملیات نسل کشی اکراد است.

    ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۴۴/۶-A است.

    محسن سیه کلاه متهم ردیف بیستم

    محسن سیه گلاه متولد تهران از اعضای قدیمی گروهک و هم بند مسعود رجوی بوده که در سال ۱۳۵۳ پس از کنار زدن شریف واقفی از مرکزیت سازمان به جای او عضو کادر مرکزی می‌شود.

    در ادامه وی زیر نظر مهدی ابریشم چی و موسی خیابانی مسوول نهاد فنی در بخش نظامی تشکیلات شده و از طراحان انفجارهای ۷ تیر و ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ به شمار می‌آید که متعاقباً به مقر نفاق در فرانسه و سپس به منافقین حاضر در عراق ملحق می‌شود.

    نامبرده با یکی از اعضای گروهک به نام شیوا صادق ازدواج تشکیلاتی کرده است.

    دیگر فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل فعالیت در خانه‌های تیمی نفاق در سال ۱۳۶۰، از مسوولان عملیات‌های تروریستی موسوم به گردانی در سال ۱۳۶۶، عضو هیأت اجرایی مقر اشرف، عضویت در ستاد حفاظت رجوی، مسوول آتشباری و پشت جبهه‌ی منافقین در عملیات تروریستی – نظامی آفتاب، مسوول توپخانه در عملیات تروریستی – نظامی چلچراغ، طراح و سازنده‌ی اصلی رادیوهای بیسیم دار و مسوول بخش شنود گروهک برای جاسوسی و همکاری با رژیم بعث عراق است

    ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۸۹/۶-A است.

    مسوول دفتر رجوی در انگلیس/ دیپلمات منافقین چگونه دستور ترور می‌داد؟

    بهشته شادرو متهم دیگر دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

    نام‌برده در اوایل سال ۱۳۵۸ هوادار گروهک پیکار تشکیلات منافقین شده و پس از آن، بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ به فعالیت خود ادامه داده و نهایتاً از مرز کردستان به کشور عراق متواری می‌شود.

    وی در سال ۱۳۶۶ با فردی به‌نام رضا هفت برادران در عراق ازدواج می‌کند.

    از جمله فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل عضو ستاد به‌اصطلاح سیاسی تشکیلات منافقین در سال ۱۳۶۵ عضو بخش روابط به‌اصطلاح بین‌الملل گروهک در سال ۱۳۶۶، عضو واحد پرسنلی شاخه نظامی نفاق و شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، عضو هیأت اجرایی و هسته مرکزی منافقین در سال ۱۳۷۱ مسوول یگان و پذیرش مقر اشرف در سال ۱۳۷۲، حضور در فرانسه و عضویت در شورای رهبری منافقین در سال ۱۳۷۳، عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۴، مسوول دفتر رجوی در انگلیس، جانشین مسوول اول شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین بین سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ است

    وی در حال حاضر در امور به‌اصطلاح سیاسی و دیپلماتیک گروهک فعالیت داشته و معاون مهوش سپهری در قسمت تشکیلاتی ستاد داخله است.

    نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به‌شماره ۲۰۰۲-۵۰۹/۶-A است.

    محافظ شخصی مریم رجوی محاکمه شد

    ژیلا دیهیم متهم دیگر دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

    برادرش همایون با تشکیلات منافقین آشنا و فعالیت‌های خود را به نفع گروهک آغاز می‌کند.

    نام‌برده یکی از هواداران منافقین در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بوده که پس از عضویت در این گروهک دو بار ازدواج تشکیلاتی می‌کند.

    همسر اول وی رضا خاکسار و همسر دوم او محمد طریقت است.

    وی پس از پیروزی انقلاب فعالیت‌هایی از قبیل حضور در خانه‌های تیمی و مخفی کردن و جابه‌جایی تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین را بر عهده داشته و در همین راستا در برهه پس از سال ۱۳۶۰ با ضربه به خانه‌های تیمی دستگیر و روانه‌زندان می‌شود.

    نام‌برده پس از مدتی، با اخذ تعهد از زندان آزاد شده لکن به تعهد خود عمل نکرده و از کشور متواری و به مقر گروهک تروریستی منافقین در کشور عراق ملحق می‌شود.

    در ادامه و قبل از انقلاب ایدئولوژیک او در قرارگاه اشرف با محمد طریقت، ازدواج تشکیلاتی می‌کند.

    از جمله فعالیت‌ها و مسوولیت‌های وی شامل مسوول تیم نظامی و معاون مقر سردار کوت، محافظ مریم رجوی در سفرهای اروپایی، عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، مسوول مقر اشرف در سال ۱۳۸۸، مسوول نشست‌های موسوم به عملیات جاری، مسوول خرید اقلام مورد نیاز برای مقر منافقین در کشور آلبانی است.

    ژیلا دیهیم یکی از عوامل اصلی تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور شهید اسداله لاجوردی و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

    در آن اقدام تروریستی اصغر رییس اسماعیلی و زین العابدین مسعودی به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رسیده و اصغر دهقان فاضلی نیز مجروح می‌شود.

    وی در حال حاضر از اعضای کادر مرکزی گروهک تروریستی منافقین است.

    نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۰۷/۶-A است.

    گفتنی است؛ تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین)، مسعود رجوی، مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، مهدی براعی، مژگان پارسیایی، زهرا مریخی آهنگر کلایی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی صفت، مهدی خدایی صفت، عباسعلی داوری فیضی پور آذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، محمد طریقت منفرد، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمانیان، محسن سیاه کلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم، ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلنار جواهری ساعتچی، مهریان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی منجیلی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی، نیکو خائفی اشکذری، عذرا علوی طالقانی، جمیله ابریشم چی، محمود قجر عضدانلو، بدری پورطباخ و محمد جواد قدیری مدرسی از متهمان در این پرونده هستند.

    فرهاد الفت، رؤیا احمدی موسوی، بهزاد نظیری، فرشته یگانه، معصومه بلورچی، یاسر جهان نژادی، فائزه خیاط حصاری محمدی، صالح رجوی، محمد سادات خوانساری، پرنیان سرآمد، حکیمه سعادت نژاد، حمیده شاهرخی امیری، ثریا شهری، پروین صفایی، محمود فخارزاده، عشرت محبت کار، علیرضا معدنچی، عباس میناجی مقدم، حمیدرضا اسحاقی، علیرضا امام جمعه، اسدالله اوسطی، فاطمه آدرسی، مصطفی آسیفی، زهره بنی جمالی، محمود بنی هاشمی، اسدالله بهرامی، علیرضا بهرامی، عزیز اله پاک نژاد، مهرافروز پیکر نگار، مریم حاج خانیان، احمد حنیف نژاد، پرویز خزایی، حسین دادخواه و فاطمه داوران از دیگر متهمان در این پرونده هستند.

    حسین ربوبی خبوشانی، سپیده ابراهیمی، بیژن رحیمی، آزاده رضایی، هادی روشن روانی، محمد سادات دربندی، فریدون سلیمی، عباس شاکری، سهیلا شعبانی، احمد شکرائی، سهیلا صادق، مهران صادق، طاهره ضیایی، کبری طهماسبی، رقیه عباسی، زهره عطریانفر، مهری علیقلی، مرتضی فخار، سید اسدالله فقیه دزفولی، ایرج فیض بوسجینی، پرویز کریمیان سیچانی، احمد گلپایگانی، فرید ماهوتچی حسینی، مهدی مددی الموسوی، سید محمود احمدی علون آبادی، سید جواد احمدی علون آبادی، اسماعیل مرتضایی، محمود معیری، رقیه ملک محمدی، حسن نظام الملکی، نسرین نظری علی آبادی، علی هادی زاده و الله کرم هوشنگی متهمان در این پرونده هستند.

    نخستین جلسه رسیدگی به پرونده جنایات گروهک منافقین با حضور ۵ وکیل تسخیری برگزار و در این دادگاه اسناد شکنجه اعضای منافقین منتشر شد.

    انتهای پیام/

    5/5 - (1 امتیاز)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *