×
جدیدترین خبرها

در گفت‌و‌گو با دادبان عدالت مطرح شد؛
نماینده مجلس: مردودین آزمون وکالت در مجلس برای تصویب طرح تسهیل تلاش فراوانی کردند/ جایگاه رفیع وکیل با هیچ نوع نگاه اقتصادی قابل تعویض نیست

  • کد نوشته: 2067
  • ۴ آذر
  • ۰
  • بابایی کارنامی گفت:بنده شنیده‌ام برخی از افراد اعم از داخل و یا خارج از مجلس که در ادوار مختلف در آزمون وکالت شرکت کرده و مردود شده بودند، برای تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تلاش زیادی داشتند و بر این مسئله که وکالت کسب و کار است تأکید زیادی می‌کردند.
    نماینده مجلس: مردودین آزمون وکالت در مجلس برای تصویب طرح تسهیل تلاش فراوانی کردند/ جایگاه رفیع وکیل با هیچ نوع نگاه اقتصادی قابل تعویض نیست

    علی بابایی کارنامی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دادبان عدالت در واکنش به کسب و کار تقلی کردن حرفه وکالت توسط برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ابتدا که این نوع مباحث در جریان بررسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس آغاز شد، بنده صریحاً با آن اعلام مخالفت داشتم، زیرا، اساساً وکالت را شغل نمی‌دانم.

    وکالت مستقل یکی از شاخصه‌های اصلی در ارتقاء حقوق شهروندی است

    بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: وکالت یک جایگاه است که باید از حقوق شهروندی دفاع کند، وکالت مستقل یکی از شاخصه‌های اصلی در ارتقاء حقوق شهروندی و صیانت از حقوق مردم به حساب می‌آید. هر شهروندی که در دادگاه‌های صالح برای احقاق حق خود مستأصل می‌شود، تنها می‌تواند به وکلای مستقل رجوع کند تا از حقوق خود دفاع صیانت کند.

    جایگاه رفیع وکیل با هیچ نوع نگاه اقتصادی قابل تعویض نیست

    نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنین جایگاه رفیعی با هیچ نوع نگاه اقتصادی حتی اگر بسیار ذی‌قیمت باشد نمی‌توانیم عوض کنیم. بر همین اساس این نوع نگاه برخی از نمایندگان مبنی بر کسب و کار دانستن وکالت را کاملاً غلط می‌دانم.

    مردودین آزمون وکالت در مجلس برای تصویب طرح تسهیل تلاش فراوانی کردند

    وی افزود: بنده شنیده‌ام برخی از افراد اعم از داخل و یا خارج از مجلس که در ادوار مختلف در آزمون وکالت شرکت کرده و مردود شده بودند، برای تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تلاش زیادی داشتند و بر این مسئله که وکالت کسب و کار است تأکید زیادی می‌کردند.

    وکالت با واحدهای صنفی در روستاها قابل قیاس نیست

    بابایی خاطرنشان کرد: ما نباید با سطحی‌نگری بنیان و اساس وکالت مستقل که یکی از شاخصه‌های اصلی حقوق شهروندی است را زیر سوال ببریم. البته ممکن است نقایص و ایراداتی در حوزه وکالت وجود داشته باشد که باید در حوزه تخصصی خودش مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد. به طور مثال اگر تبعیضی در توزیع عادلانه وکیل وجود دارد باید به طور تخصصی توسط حقوق‌دانان مورد بررسی قرار بگیرد، نه انیکه حرفه وکالت را با یک واحد صنفی در حوزه روستا قیاس کنیم.

    انتهای پیام/

    5/5 - (1 امتیاز)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *