×
جدیدترین خبرها

برگزاری جلسه محاکمه دولت آمریکا در شعبه ۵۵ دادگاه بین‌الملل/ خانواده شهدای مدافع حرم خواستار اشد مجازات شدند

  • کد نوشته: 1922
  • ۱۴ آبان
  • ۰
  • دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا امروز (یکشنبه) در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) با حضور شکات و وکلای آنان برگزار شد.
    برگزاری جلسه محاکمه دولت آمریکا در شعبه ۵۵ دادگاه بین‌الملل/ خانواده شهدای مدافع حرم خواستار اشد مجازات شدند

    به گزارش دادبان عدالت، نخستین دادگاه رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا امروز (یکشنبه) در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین‌الملل به ریاست قاضی حسین‌زاده با حضور شکات و وکلای آنان برگزار شد.

    قاضی حسین‌زاده: شهدای مدافع حرم با عزت در غربت شهید شدند

    در ابتدای این جلسه قاضی «حسین‌زاده» ضمن سلام و تحیت به همه خانواده‌های معظم و مظلوم شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم از مظلوم‌ترین شهدا در کشورمان هستند، شهدایی که در عین عزتمندی در غربت جان خود را فدای دفاع از مظلوم می‌کنند.

    قاضی حسین زاده تصریح کرد: براساس قانون مقابله با تشدید تروریسم، دولت ایران این اجازه را دارد که علیه متخاصمین و دولت معاند طرح دعوی کند. این نیز یکی از دلایلی است که باعث صلاحیت محاکم ایرانی برای رسیدگی به اقدامات ماجراجویانه آمریکا می‌شود.

    وی افزود: دولت آمریکا با حمایت از گروه‌های تروریستی متعدد اعمالی انجام داده است که مصداق تروریسم است، لذا می‌توانیم در این محکمه به جنایات آمریکا رسیدگی کنیم.

    وکیل مدافع خانواده‌های شهدای مدافع حرم: اعمال دولت آمریکا مصداق تروریسم و حمایت از آن است

    در ادامه وکیل «حمیدرضا محمدی» به عنوان وکیل مدافع خانواده شهدای مدافع حرم در پرونده رسیدگی به جرایم تروریستی شهدای مدافع حرم اظهار داشت: دولت آمریکا که به حمایت از گروهک‌های تروریستی اعم از جبهه النصره، داعش و .. پرداخته است و این حمایت باعث جنایت به اتباع ایرانی شده است.

    همسر شهید خبرنگار: آمریکا در جنایات ضد حقوق بشری گروهک‌های تروریستی و تکفیری شریک است

    وکیل محمدی بعد از قرائت لایحه دفاعیه خود از رئیس دادگاه درخواست کرد که برخی از خواهان‌ها (خانواده‌های شهدای مدافع حرم) به بیان خواسته خود بپردازند. بر همین اساس در ابتدا «مریم رخشانی» همسر خبرنگار شهید مدافع حرم «محسن خزایی» اظهار داشت: درهم‌تنیدگی تروریسم به‌گونه‌ای است که گروه‌های تروریستی مانند داعش، النصره، القاعده و … با استفاده از امکانات فضای مجازی به ترویج دیدگاه‌های تکفیری و منحرفانه خود اقدام می‌کنند و فضای مجازی از نظر عملکردی از ابزار‌های ارتباطی و بستر‌های چند رسانه‌ای به عنوان عاملی تسهیل کننده و اثرگذار بر مخاطب و جذب نیرو ایجاد و توسعه شبکه‌ای از سلول‌های تروریستی توسط این گروه‌های دست نشانده مورد بهره‌وری قرار می‌گیرد.

    رخشانی ادامه داد: واگذاری ظرفیت‌های رسانه‌ای به گروهک‌های تروریستی و تکفیری برای تبلیغ و ارعاب و جذب مخاطب برای اهداف نامشروع آن‌ها است.

    همسر شهید خزایی افزود: آمریکا مستقیم و در جنایات جنگی و ضد حقوق بشری آن‌ها شریک و باید پاسخگوی همه این خسارات مادی و معنوی غیرقابل جبران مردم مظلوم عراق و سوریه و خانواده شهدای مقابله با تروریست‌ها از کشور‌های مورد اشاره و یاران مهاجر و مجاهد سردار سلیمانی باشند.

    همسر شهید مدافع حرم: همه اقدامات آمریکا در حمایت از داعش صورت می‌گرفت

    بعد از همسر شهید خزایی سرکار خانم «تاران» همسر شهید «خیرالله صمدی» در جریان رسیدگی به پرونده شکایت از دولت آمریکا اظهار داشت: نقش دولت آمریکا در حمایت از خبیث‌ترین تروریست‌های جهان برای همه مردم دنیا آشکار شده است.

    همسر شهید صمدی خاطرنشان کرد: نیروهای موصوف به ائتلاف بین المللی اشغالگری خود را به بهانه مبارزه با تروریسم در عراق مجددا انجام دادند؛ که البته این اقدام آمریکا بیشتر با هدف کمک به تروریست‌ها صورت می‌گرفت.

    وی افزود: گروهک تروریستی داعش وقتی به مناطق ایزدی در عراق حمله کرد همه مردان و پسران را کشتند و دختران و زنان را به عنوان برده جنسی در بازار‌ها به خرید و فروش گذاشتند، گزارش‌های سازمان ملل در نوع محاکمه داعش مانند قطع سر و سوزاندن در قفس حکایت دارد که همگی در منظر آمریکایی‌ها صورت می‌گرفت.

    مادر شهید رادمهر: شهدای مدافع حرم با سلاح‌های آمریکایی به شهادت رسیدند

    همچنین «عقیله ملازاده» مادر شهید «محمود رادمهر» در جریان رسیدگی به شکایت خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دولت آمریکا اظهار داشت: بنده از قوه قضائیه که این جلسه رسیدگی به جنایات آمریکا را فراهم کرده است تشکر می‌کنم.

    ملازاده خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۶ به دستور رئیس جمهوری آمریکا نیروی دریایی آمریکا با شلیک به مواضع نیرو‌های مردمی مبارز با داعش حمایت آشکار خود را از داعش اعلام کردند.

    مادر شهید رادمهر خاطرنشان کرد: آیا مسئولیت دولت آمریکا در حمایت و شکل‌گیری جبهه النصره، داعش، احرار الشام و …. واضح و آشکار نیست؟ سند آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نشان می‌دهد حمایت دولت اوباما از القاعده تنها به حمایت غیر کشنده محدود نبوده است بلکه به ارسال سلاح‌های کشنده نیز گسترش می‌یابد.

    فرزند شهید حسین محرابی: وهابیت انگلیسی منشأ تروریست هایی مانند داعش و جبهه النصره است

    «زینب محرابی» فرزند شهید حسین محرابی در ادامه این دادگاه اظهار داشت: رشد تروریسم و افراط گرایی مذهبی در سال‌های اخیر از راهبرد‌های آمریکا و همپیمانانش در منطقه بوده است.

    وی افزود: رشد وهابیت و سلفی گیری که سیاست اصلی روباه پیر کشور انگلیس بوده است؛ این کشور فضایی در منطقه خاورمیانه پیدا کرده است تا بتوانند اهداف استعماری استکبار جهانی را پیش ببرد.

    فرزند شهید محرابی خاطرنشان کرد: نتیجه چنین سیاست‌هایی توسط کشورهای غربی موجب بروز خشن‌ترین صحنه‌های که هیچ وجدان بیدار آن را نمی‌پذیرد شده است، این راهبرد دشمن سبب شده تا مردم عراق و سوریه تلخ‌ترین دوران تاریخ خود را تجربه کنند و زنان و دختران معصوم شان به عنوان برده جنسی به خرید و فروش برسد.

    محرابی افزود: عالیجناب همانگونه که در درخواست مطرح شده است منشأ تروریسم در منطقه خاورمیانه وهابیت انگلیسی است که صدمات مادی و معنوی بسیاری زیادی به مسلمانان و منابع آنها وارد کرده است.

    وکیل مدافع خانواده شهدا: راهبرد‌های آمریکا برای تامین منافع خود در غرب آسیا باعث جنگ شد

    در پایان نیز یکی دیگر از وکل مدافعان خانواده‌های شهدای مدافع حرم گریزی به بیانات خانواده‌های شهدا داشت و گفت: شهدای مدافع حرم و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زندگی درس آزادگی را به ما دادند و در میدان جنگ درسی دادند که ما هیچگاه فراموش نمی‌کنیم.

    شهابی با بیان اینکه خانواده‌های شهدا هر کدام از زاویه‌ای خاص به این موضوع اشاره داشتند، گفت: نظر به حمایت دولت آمریکا از گروه‌های تروریستی مانند داعش و … خواهان هستیم به نتیجه‌ای برسیم که مطلوب ما است.

    وکیل مدافع خانواده شهدا افزود: دولت ایران به درخواست دولت‌های عراق و سوریه مستشاران خود را به این کشور‌ها فرستاده است و کمک‌های مستشاری خود با رعایت تمام قوانین بوده است، متاسفانه دولت آمریکا بدون رعایت قوانین بین‌المللی با حمایت تمام قد از گروه‌های تروریستی موجب تسهیل جنایات این گروه‌ها نسبت به مستشاران ایرانی شده اند.

    وی افزود: از باب مسئولیت مدنی به مراتب موارد مندرج در دادخواست محاکمه دولت آمریکا در اعلا‌ترین حد خود برای احقاق حق خواهان‌ها مطالبه می‌شود.

    شهابی تصریح کرد: راهبرد‌های آمریکا برای تامین منافع خود در غرب آسیا مسبب اصلی ورود خسارات مادی و معنوی و جنایات به مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران است، اسناد متعددی وجود دارد که این مهم را به وضوح نشان می‌دهد، اما به دلیل سانسور شدید دولت آمریکا در فضای سایبر در دسترس عموم قرار ندارد.

    انتهای پیام/

    امتیاز به نوشته

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *