×
جدیدترین خبرها

عضو هیأت مدیره کانون وکلای مرکز:
وکلای معترض به هزینه نقل و انتقال می‌توانند درخواست خود را مسترد کنند

  • کد نوشته: 1665
  • ۲۴ مهر
  • ۰
  • دبیر هیات مدیره کانون وکلای مرکز در واکنش به عضو هیأت تحقیق و تفحص از کانون‌های وکل درخصوص نقل و انتقال وکلا گفت: همکاران می توانند از پرداخت هدایای خود استنکاف و درخواست انتقال را مسترد نمایند.
    وکلای معترض به هزینه نقل و انتقال می‌توانند درخواست خود را مسترد کنند

    به گزارش دادبان عدالت، اخیراً محمدتقی نقدعلی (رئیس هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد کانون های وکلا) در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره نقل و انتقال وکلااظهار نظر کرده است. او درباره نقل و انتقال وکلا مدعی شده است که برخی کانون ها هزینه های گزافی از وکلا برای نقل و انتقال دریافت می کنند و این موضوع سبب شکایت تعداد زیادی از وکلا شده است.او همچنین مدعی شده است اگرچه کانون ها مبلغ دریافتی از وکلا برای نقل و انتقال را هبه می دانند و آن را انجام امورات کانون ها می کنند اما بر اساس رأی شماره ۴۴۴ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری هبه عقد تملیک مالی به دیگری و به نحوی رایگان است و چنانچه در مقابل انجام کار یا حل مشکلی انجام شود از موارد مذکور در مقررات فوق‌الذکر نمی‌باشد. به عقیده او کانون وکلا یک نهاد ارائه دهنده خدمات عمومی است و دریافت مبالغ جهت نقل و انتقالات را نمی توان هبه نامید و وکلا می توانند در صورت اجبار کانون ها، موضوع را به هیات تحقیق و تفحص گزارش دهند.

    منابع درآمدی برای اداره کانون های وکلا

    وکیل علی یاراحمدی، دبیر هیات مدیره کانون وکلای مرکز، در واکنش به اظهارات این نماینده مجلس اعلام کرد: یکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و عضو هیات تحقیق و تفحص از کانون وکلای دادگستری، ضمن دخالت در امور کانونها وکلای دادگستری در مصاحبه اخیر خود اعلام نموده که وکلای محترم هزینه ای جهت نقل و انتقال به کانونها نپردازند. حال آنکه کانونهای وکلای دادگستری به عنوان بزرگترین نهاد مدنی خودگردان و افتخارات کشور، از بودجه عمومی استفاده نمی نمایند و هیچ هزینه ای بر دولت تحمیل نمی کنند و عملاً با هزینه های تمدید پروانه وکالت، اخذ سهم کانونها از حق الوکاله ها همکاران همچنین پرداخت هدایا برای نقل و انتقال، اداره می گردند.

    هدایای پرداختی با رضایت و تمایل متقاضیان بوده است

    وی همچنین گفت: به عنوان احدی از اعضای کمیسیون نقل و انتقال کانون وکلای دادگستری مرکز اعلام می دارم هدایای پرداختی همکاران جهت تغییر حوزه قضایی محل خدمت خود، با رضایت و تمایل متقاضیان بوده است وگرنه در صورت عدم رضایت همکاران گرامی می توانند از پرداخت هدایای خود استنکاف و درخواست انتقال را مسترد نمایند.

    امکان درخواست استرداد هدایا و بازگشت به محل خدمت سابق فراهم است

    یاراحمدی اظهار کرد: در حال حاضر چنانچه اگر همکاری در پرداخت هدایایی خود به کانون مرکز رضایت نداشته باشد، می تواند درخواست استرداد هدایا و بازگشت به شهر محل خدمت سابق خود را به کانون ارائه تا موضوع در هیات مدیره مطرح و بعد از تصویب در هیات مدیره و عدول از تصمیم نقل و انتقال صورت گرفته، هدایای پرداختی به کانون با تصمیم هیات مدیره به وی مسترد و انتقال وی نیز کان لم یکن تلقی گردد و مجددا در حوزه قضایی سابق خود به تکالیف وکالتی بپردازد.

    وی در انتها گفت: لذا ارشاد همکاران در فضای عمومی مبنی بر نپرداختن هدایا برای یک نهاد خودگردان که با رضایت و موافقت متقاضیان می باشد، صحیح نیست.

    امتیاز به نوشته

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *