×
جدیدترین خبرها

رژیم صهیونیستی نمی‌تواند چهره هیولایی خود را در قتل‌عام مردم غزه پنهان کند

  • کد نوشته: 1594
  • ۲۰ مهر
  • ۰

  • کانون بسیج وکلای دادگستری در بیانیه‌ای تأکید کرد:  رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با دروغگویی و مظلوم نمایی، چهره هیولایی و دیوسیرت خود را در حمله به غزه و قتل عام مردم آن پنهان کند و با یاوه گویی، شجاعت جوانان فلسطینی و طراحی هوشمندانه آنان را برعهده غیرفلسطینی‌ها بگذارد. به گزارش دادبان عدالت، کانون بسیج وکلای […]


    رژیم صهیونیستی نمی‌تواند چهره هیولایی خود را در قتل‌عام مردم غزه پنهان کند

    کانون بسیج وکلای دادگستری در بیانیه‌ای تأکید کرد:  رژیم صهیونیستی نمی‌تواند با دروغگویی و مظلوم نمایی، چهره هیولایی و دیوسیرت خود را در حمله به غزه و قتل عام مردم آن پنهان کند و با یاوه گویی، شجاعت جوانان فلسطینی و طراحی هوشمندانه آنان را برعهده غیرفلسطینی‌ها بگذارد.

    به گزارش دادبان عدالت، کانون بسیج وکلای دادگستری در محکومیت جنایات جنگی علیه مردم مظلوم غزه طی روز‌های اخیر بیانیه‌ای صادر کرد.

    متن بیانیه به شرح ذیل است:

    قال رسول الله ص: مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ.

    هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌‏کند:‌ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست.

    بسم الله الرحمن الرحیم

    این جملات، حرف یک انسان معمولی نیست، بلکه سخن اشرف انبیای الهی و رحمه للعالمین، حضرت محمد (ص) آخرین فرستاده بزرگ خداوند برای هدایت بشریت است. با این سخن و به عبارت بهتر دستورالعمل و توصیه مهم بشری، تکلیف ما در برابر مسلمانان و انسان‌هایی که در معرض ظلم و ستم دشمنان هستند روشن می‌شود. مسئله فلسطین و اشغال آن از سوی صهیونیست‌های غاصب که حدود هفت دهه از مصایب و رنج ملت فلسطین می‌گذرد، همواره مسئله اول امت اسلامی و جهان بشریت است. بی‌شک مقاومت ده‌ها ساله فلسطین قهرمان برابر غاصبان قدس شریف که امروز در سایه وحدت و اتحاد گروه‌های مبارز فلسطینی بالنده‌تر و مقتدرتر از هر دوره تاریخی برابر رژیم سفاک و اشغالگرصهیونیستی صف‌آرایی کرده است و در جنگ اخیر علیرغم اینکه رژیم جعلی و جلاد صهیونیستی با بمباران و حملات وحشیانه و جنون آمیز به غزه مظلوم و با شهادت مظلومانه مردم فلسطین و نیز مجروحیت آنان انجامید، درس‌های بزرگی برای جبهه حق و باطل به ویژه صهیونیسم خونخوار و نژادپرست در پی داشته است همانگونه که مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی تاکید نمودند این رژیم نمی‌تواند با دروغگویی و مظلوم نمایی، چهره هیولایی و دیوسیرت خود را در حمله به غزه و قتل عام مردم آن پنهان کند و با یاوه گویی، شجاعت جوانان فلسطینی و طراحی هوشمندانه آنان را برعهده غیرفلسطینی‌ها بگذارد. کانون بسیج وکلای دادگستری مرکز با محکومیت شدید جنایت جدید رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و حمله وحشیانه به غزه، خطای محاسباتی صهیونیست‌ها را موجب شعله ورتر شدن مقاومت اسلامی فلسطین و کوتاه شدن مسیر فروپاشی رژیم اشغالگر و غاصب می‌داند. جنایت جدید رژیم جعلی، نژادپرست و کودکش صهیونیستی به نوار غزه که در سایه حمایت آمریکا جنایتکار و دیگر دولت‌های ضد بشری آغاز شده است بار دیگر پرده از خوی جنایت گری و تجاوزگری صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن‌ها کنار زد. خط سازش و عادی سازی روابط برخی کشور‌های عربی با رژیم جعلی و جلاد صهیونیستی نه تنها به تضمین امنیت صهیونیست‌ها منجر نخواهد شد، بلکه ظرفیت‌های مقاومت‌های اسلامی و ضد صهیونیستی در بین ملت‌های مسلمان را ارتقا و همانند گدازه‌های آتش بر سر اشغالگران سرزمین فلسطین فرود خواهد آورد.

    ما حقوق‌دانان بسیجی و انقلابی با محکومیت شدید جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس و بی تفاوتی و تاییدِ ضمنی برخی کشور‌ها و مجامع بین المللی نسبت به این جنایات و همچنین ضمن همدردی با مردم بیگناه فلسطین، از سازمان ملل متحد و سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر می‌خواهیم تا وفق ماموریت‌ها و وظایف محوله، از تمام ظرفیت‌های موجود برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی بشرح زیر استفاده کنند:

    ۱- ضروری است، ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، به شناسایی این وضعیت به عنوان وضعیت ناشی از نقض قواعد آمره حقوق بین الملل و تجاوز مسلحانه و نقض صلح و امنیت بین المللی و منطقه‌ای مبادرت ورزند.

    ۲- به عنوان اولین گام در مسیر عدالت سپردن عاملین این جنایات، کمیسیون تحقیق یا حقیقت یابی را ذیل شورای حقوق بشر تشکیل دهند.

    ۳- از ظرفیت‌های حقوق بین الملل از جمله ماده ۹۹ منشور برای جلب توجه شورای امنیت سازمان ملل به این نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر استفاده نمایند.

    ۴- اقدامات رژیم صهیونیستی و تداوم جنایت جنگی، در تعارض با اصول مسلّم حقوق بین الملل، حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی است. حق برگزاری مسالمت آمیز اجتماعات در اعتراض به جنایات اخیر جزو بدیهی‌ترین حقوق شناخته شده، ذیل میثاق حقوق مدنی ـ سیاسی و سایر اسناد مرتبط بین المللی است؛ و کشور‌های غربی بویژه کشور انگلیس حق جلوگیری از اعتراضات مردمی در این خصوص را ندارند.

    ۵- از سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی انتظار می‌رود تمام تلاش خود را برای پایان بخشیدن به این نقض سیستماتیک و هجمه گسترده علیه مردم و شهروندان غیرنظامی فلسطین به کار گرفته و از ساز و کار‌های موجود از جمله تعقیب و محکومیت مباشران و مسببان جنایت رژیم صهیونیستی، حمایت موثر نمایند.

    ۶- در پایان با اعلام حمایت از حق بازگشت همه فلسطینیان آواره در سراسر جهان، حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین از طریق برگزاری همه پرسی را مهمترین راه حل مشکل فلسطین دانسته و آن را شاخصی در راستی آزمایی ادعا‌های مدعیان حقوق ملت فلسطین میداند و قرار دادن رژیم اشغالگر قدس و نه سرزمین‌های اشغالی را ذیل نظارت ویژه شورای حقوق بشر، اولین و ابتدائی‌ترین اقدام در مسیر مقابله با نقض‌های رژیم اشغالگر تلقی می‌نماید.

    انتهای پیام/

    5/5 - (1 امتیاز)

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *