×
جدیدترین خبرها

آزار جنسی دختران در ارتش انگلیس

  • کد نوشته: 1565
  • ۱۶ مهر
  • ۰

  • ارتش انگلیس از جمله حوزه‌هایی است که آزار جنسی زنان و دختران به‌صورت مداوم در آن‌ها در جریان است. به گزارش دادبان عدالت به نقل از میزان، آزار، خشونت و تجاوز جنسی علیه زنان در انگلیس به‌حدی گسترده شده و شرایط تا جایی رو به وخامت رفته است که دولت انگلیس آن را یک تهدید […]


    آزار جنسی دختران در ارتش انگلیس

    ارتش انگلیس از جمله حوزه‌هایی است که آزار جنسی زنان و دختران به‌صورت مداوم در آن‌ها در جریان است.

    به گزارش دادبان عدالت به نقل از میزان، آزار، خشونت و تجاوز جنسی علیه زنان در انگلیس به‌حدی گسترده شده و شرایط تا جایی رو به وخامت رفته است که دولت انگلیس آن را یک تهدید ملی توصیف کرده و وعده‌های مختلفی را برای مقابله با آن داده است.

    نگاهی گذرا به آمارها ‌نشان‌دهنده وخامت اوضاع است:

    براساس گزارش‌ها، حدود ۲۵ درصد زنان انگلیسی قربانی تجاوز جنسی شده‌اند؛ ۷۱ درصد زنان در انگلیس نوعی از آزار و اذیت جنسی را در یک مکان عمومی تجربه کرده‌اند، این رقم برای زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله به ۸۶ درصد می‌رسد؛ …

    از سوی دیگر، گسترش فضای آنلاین سبب شد تا موضوع خشونت جنسی علیه زنان گسترش پیدا کرده و چالش‌های بیشتری را برای امنیت زنان و دختران انگلیسی ایجاد کند.

    گستردگی خشونت جنسی علیه زنان و دختران در انگلیس

    آمار و ارقام موجود درباره خشونت جنسی علیه زنان و دختران در انگلیس یک واقعیت مهم را آشکار می‌کنند؛ انگلیس در تامین امنیت زنان شکست خورده است و خشونت جنسی به‌عنوان یک بیماری فراگیر بومی سراسر این کشور را درنوردیده است.

    براساس بررسی سال ۲۰۲۱ سازمان ملل، ۹۷ درصد از زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله در انگلیس آزار و اذیت جنسی را در مکان‌های عمومی تجربه کرده‌اند و ۷۰ درصد از زنان در تمام سنین گزارش داده‌اند که تجربه‌های مشابهی را داشته‌اند.

    در عین حال، بررسی‌ها در سال ۲۰۲۲ نشان داد که هزاران مدرسه و دانشگاه در انگلیس گرفتار خشونت جنسی علیه زنان و دختران هستند.

    یک بررسی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که از هر چهار زن بالغ در انگلیس، یک زن مورد آزار یا تجاوز جنسی و از هر ۱۰ دختر و زن جوان، ۹ نفر در مدرسه آزار جنسی را تجربه کرده‌اند.

    در عین حال، از مجموع ۶۷ هزار و ۱۶۹ تجاوز گزارش شده در سال ۲۰۲۲، فقط هزار و ۲۷۶ مورد به طرح اتهام منجر شده که معادل ۱.۹ درصد است و رقمی بسیار ناچیز است.

    آخرین داده‌های موجود در زمینه خشونت جنسی علیه زنان و دختران در انگلیس در یک سال منتهی به مارس ۲۰۲۲ به شرح زیر است:
    – ۳ درصد از زنان ۱۶ ساله و بالاتر در سال گذشته قربانی تجاوز جنسی شده‌اند.
    – ۸۶ درصد قربانیان جرایم جنسی در انگلیس زنان بوده‌اند.
    – ۹۱ درصد قربانیان تجاوز جنسی در انگلیس زنان هستند.

    در سال ۲۰۲۲، «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس، اعلام کرد که خشونت جنسی علیه زنان و دختران باید به‌عنوان یک وضعیت اضطراری ملی تلقی شود.

    شکست انگلیس در تامین امنیت زنان و دختران در برابر خشونت جنسی

    قوانین، استراتژی‌ها و ابتکارعمل‌های دولت‌های متوالی انگلیس و تلاش برای تقویت تعامل با پلیس، مشاغل و مدارس در دهه‌های اخیر نتوانسته است وضعیت امنیت زنان و دختران انگلیس در برابر خشونت جنسی را بهبود دهد.

    قانون خشونت خانگی سال ۲۰۲۱، کارزار Enough در مارس ۲۰۲۲ و استراتژی شهرداری لندن برای مقابله با خشونت جنسی علیه زنان و دختران ۲۵-۲۰۲۲ نتوانسته است با فرهنگ خشونت جنسی علیه زنان در این کشور مقابله کند.

    موضوع خشونت جنسی علیه زنان و دختران در انگلیس از زمانی که «سارا اورارد» ۳۳ ساله از سوی «وین کوزنز»، افسر پلیس متروپولیتن در سال ۲۰۲۱ ربوده شده و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و به قتل رسید، به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفت.

    ارتش انگلیس و آزار مداوم جنسی زنان و دختران

    فرهنگ خشونت جنسی علیه زنان و دختران در سراسر انگلیس غلبه یافته است و این چالش در همه حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، نظامی، فرهنگی، … این کشور قربانی می‌گیرد.

    ارتش انگلیس از جمله حوزه‌هایی است که آزار جنسی زنان و دختران به‌صورت مداوم در آن‌ها در جریان است.

    براساس گزارشی که در سال ۲۰۲۱ درباره خشونت جنسی علیه زنان در ارتش انگلیس تهیه شد، آمده است که دو سوم زنان شاغل در ارتش انگلیس در طول دوره حرفه‌ای خود آزار و خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند.

    بررسی‌های متعاقب گزارش مذکور نشان‌دهنده تداوم این مشکل بودند.

    یکی از مهم‌ترین دلایل تداوم این روند، رسیدگی به پرونده‌های مربوط از سوی پلیس و دادگاه‌های نظامی است؛ میزان محکومیت در سیستم قضایی ارتش برای چنین پرونده‌هایی بسیار کمتر از محکومیت‌های ارائه شده در دادگاه‌های مدنی است.

    چالش آزار جنسی زنان در بیمارستان‌ها

    وضعیت خشونت جنسی علیه زنان و دختران در بیمارستان‌های انگلیس به‌حدی جدی شده که مقام‌های این کشور تصمیم گرفته‌اند که روی لباس کارکنان زن بیمارستان‌ها دوربین نصب کنند.

    خشونت جنسی در اشکال آزار و تجاوز جنسی در بیمارستان‌های انگلیس نه تنها کارکنان بلکه بیماران زن را نیز قربانی می‌کند.

    بررسی انجام شده از سوی چند دانشگاه انگلیسی نشان می‌دهد که رفتار‌های نادرست جنسی در میان جراحان این کشور بسیار شایع است و زنان شاغل در این حوزه به شکل نامتناسبی هدف قرار می‌گیرند.

    آزار جنسی در مدارس و دانشگاه‌های انگلیس

    بررسی سال ۲۰۲۱ درباره خشونت جنسی علیه زنان و دختران در مدارس و دانشگاه‌های انگلیس نشان می‌دهد که آزار و اذیت جنسی در این اماکن به‌قدری پر تکرار رخ می‌دهد که اتفاقی معمول است.

    از متداول‌ترین آزار و اذیت‌های جنسی در مدارس و دانشگاه‌های انگلیس که دختران و زنان را هدف قرار می‌دهد، می‌توان به تجاوز جنسی اشاره کرد.

    ۷۹ درصد از آزار و اذیت‌های جنسی ثبت شده در مدارس و دانشگاه‌های انگلیس تجاوز جنسی است.

    بی‌توجهی پلیس انگلیس به شکایت‌های زنان قربانی خشونت جنسی

    در حالی که خشونت جنسی در انگلیس به شکل فزاینده‌ای زنان و دختران را هدف قرار می‌دهد، بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که نیمی از زنان قربانی مطمئن نیستند که پلیس واقعا درباره شکایت‌های آن‌ها تحقیق خواهد کرد.

    بررسی «Victim Support» نشان می‌دهد که از هر ۱۰ زنی که در ۲ سال گذشته قربانی خشونت خانگی شده‌اند، چهار نفر گفته‌اند که از تحقیقات پلیس در مورد پرونده خود احساس ناامیدی کرده‌اند.

    یافته‌های بررسی «YouGov» نیز نتیجه مشابهی را نشان می‌دهند.

    در عین حال، پلیس انگلیس به دلیل شکست در مقابله با بحران خشونت علیه زنان در این نهاد و موج رسوایی‌های مداوم افسران خود با انتقاد‌های جدی مواجه است.

    پیامد‌های خشونت جنسی علیه زنان و دختران در انگلیس

    تحقیقات دفتر آمار ملی انگلیس (ONS) نشان داد که خشونت جنسی علیه زنان و دختران می‌تواند تاثیرات قابل‌توجه و طولانی‌مدتی مانند مشکلات سلامت روان و بی‌خانمانی در پی داشته باشد.

    ۶۳ درصد قربانیان خشونت جنسی در انگلیس مشکلات روانی را گزارش و ۱۰ درصد این قربانیان نیز برای خودکشی تلاش کرده‌اند.

    ضمن اینکه ۲۱ درصد قربانیان ناچار به گرفتن مرخصی از محل کار و ۵ درصد ناچار به ترک کار خود شده‌اند.

    در عین حال، ۷ درصد خانوار‌های بی‌خانمان یا در معرض بی‌خانمانی در انگلیس، خشونت جنسی را دلیل اصلی این شرایط خود اعلام کردند.

    انتهای پیام/

    امتیاز به نوشته

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *