×
جدیدترین خبرها

آیت الله اعرافی: فراجا بر اساس قانون طیف وسیعی از وظایف و ماموریت‌ها را بر عهده دارد

  • کد نوشته: 1535
  • ۱۳ مهر
  • ۰

  • عضو فقهای شورای نگهبان گفت: فراجا بر اساس قانون طیف وسیعی از وظایف و ماموریت‌ها را بر عهده دارد که در کمتر نهادی به عنوان وظیفه این تعدد تعریف شده است به گزارش دادبان عدالت آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در اولین روز از هفته انتظامی […]


    آیت الله اعرافی: فراجا بر اساس قانون طیف وسیعی از وظایف و ماموریت‌ها را بر عهده دارد

    عضو فقهای شورای نگهبان گفت: فراجا بر اساس قانون طیف وسیعی از وظایف و ماموریت‌ها را بر عهده دارد که در کمتر نهادی به عنوان وظیفه این تعدد تعریف شده است

    به گزارش دادبان عدالت آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور در اولین روز از هفته انتظامی در قم، اظهار داشت: هفته انتظامی را خدمت شما و همه همکاران تبریک عرض می‌کنم، به نوبه خودم و حوزه علمیه، قدردان مجاهدت‌ها، تلاش‌ها و سخت کوشی‌های دستگاه عظیم انتظامی هستیم و یاد و خاطره شهدای فراجا که در مقاطع مختلف تقدیم نظام اسلامی شد را گرامی و به ارواح پاک و مطهر شهدای گرانقدر درود می‌فرستیم.

    وی در ادامه گفت: آمادگی خودمان را در باب هم‌اندیشی با نهاد مقدس انتظامی اعلام می‌کنیم و سابقاً نیز یک تفاهمنامه با این نهاد مقدس امضاء کرده بودیم، فراجا بر اساس قانون طیف وسیعی از وظایف و ماموریت‌ها را بر عهده دارد که در کمتر نهادی به عنوان وظیفه این تعدد تعریف شده است، هم مسائل امنیتی و هم فرهنگی رسالت بزرگی است که بر عهده این نیروی خدمتگزار گذاشته شده است.

    آیت الله اعرافی اضافه کرد: تامین امنیت در همه دنیا سخت است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این مهم ارزش مضاعف دارد و تلاش دقیق‌تری را می‌طلبد، در اینجا جا دارد به شما و همکارانتان بابت تامین امنیت در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی خدا قوت گفت.

    وی افزود: در فرماندهی مقام معظم رهبری مدظله العالی قرار دارید و این امر همه پیکره را یک روح و جان دیگر می‌بخشد، سنگینی رسالت و نیز قداست ارزش کار شما بالاست و همه وظیفه دارند با پلیس همکاری کنند، می‌بایست این هفته (هفته انتظامی) را خوب تبیین و اطلاع رسانی کنید.

    عضو شورای نگهبان تصریح کرد: از نکات مهم فراجا منابع انسانی منطبق بر طراز انقلاب اسلامی است و قوام و دوام دستگاه‌ها به خصوص انتظامی این تاکید است که هم فرماندهی و هم سازمان عقیدتی سیاسی فراجا به این مهم اهتمام دارند و ما شاهد رویش جوانان مومن و مجاهد در فراجا هستیم.

    مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: فراجا اخلاق و معاشرت خوب مردمی را با قاطعیت و اقتدار درآمیخته است؛ مهرورزی، معرفت و شفقت در فراجا وجود داشته و در این رابطه تلاش شده است.

    وی ادامه داد: باید فراجا از لحاظ امکانات و معیشت تامین شود و دستگاه‌ها نیز در این خصوص باید تلاش کنند تا پلیس مقتدر و نقش آفرین و در صحنه که نیاز است، حمایت شود.

    آیت الله اعرافی با بیان اینکه شغل انتظامی و امنیتی نیاز به علم و دانش دارد که شما از آن برخوردار هستید، تصریح کرد: شغل فراجا پیچیده و حساس است غیر از تجهیزات، دانش نیز می‌خواهد.

    وی با بیان اینکه اربعین امسال منسجم‌تر، منظم‌تر روان‌تر و آسان‌تر برگزار شد، گفت: وقتی به این سمت مفتخر شدید در کوران حوادث بود که هوشمندی و تدبیر داشتید و ما در این رابطه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

    سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور نیز در ابتدای این دیدار طی سخنانی با اشاره به حکم وی از سوی فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، تصریح کرد: جلب رضایت خداوند متعال و در امتداد آن، جلب رضایت مردم عزیز در حراست از امنیت و تأمین آسایش عمومی، ارتقاء توانایی‌های سازمان و صیانت از شأن کارکنان و پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت و همکاری دستگاه های دیگر کشوری با سازمان انتظامی کشور از جمله ماموریت تعریف شده در حکم معظم له برای اینجانب است.

    وی تصریح کرد: از ابتدای ماموریت در این سمت این ماموریت‌های مهمی از جمله تعطیلات نوروزی که شاهد حجم سفرها بودیم و سپس ماموریت اربعین را داشتیم، در ماموریت اربعین خوشبختانه ارتباط خوبی با طرف عراقی برقرار شد و همکاری‌ها بسیار خوب بود اندازه ای که ما گیت داشتیم ، طرف مقابل نیز داشت، سامانه‌ای به نام سجاد طراحی و ایجاد شد و ایستایی افراد در مرز به کمتر از ۴ ثانیه رسید.

    فرمانده کل انتظامی کشور گفت: امسال گذرنامه زیارتی تعریف کردیم که ۵ سال اعتبار دارد قیمت آن یک ششم گذرنامه عادی است و با توافقی که با کشور عراق صورت گرفت تنها مختص اربعین نیست و هر روز در طول این ۵ سال اعتبار دارد.

     سردار رادان اضافه کرد: تسهیل سفر زائران اربعین باعث شد که معظم رهبری مدظله العالی تشکر کردند و امروز هم آغاز هفته انتظامی است که ما از حرم امام خمینی رحمت الله علیه شروع کردیم و بعد از زیارت حرم مطهر و زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها توفیق شد با حضرت عالی دیدار داشته باشیم.

    انتهای پیام/۳۷۱

    امتیاز به نوشته

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *